Moje pierwsze sushi

Kiedy mowa o kuchni japońskiej, większość z nas myśli - sushi! Ja również mam takie skojarzenia i postanowiłem, że pierwsze spotkanie z kuchnią tego egzotycznego kraju zrobię w domu.

Do wykonania sushi wykorzystałem następujące składniki:

  • ryż do sushi
  • listki nori
  • ogórek szklarniowy
  • surimi
  • serek twarogowy
  • ser typu feta
  • ocet ryżowy
  • sezam czarny (do ozdoby)
  • dodatki: sos sojowy i wasabi

Ugotowany i ostudzony ryż wymieszałem z 4 łyżkami octu ryżowego i ułożyłem ryż na listkach nori. Starałem się, by zrobić to jak najrówniej. Serek twarogowy delikatnie rozsmarowałem na warstwie ryżu. Ogórki obrałem i pokroiłem w cienkie słupki. Ser typu feta również pokroiłem w niezbyt duże słupki. Następnie układałem wymienione składniki w losowej kolejności. Zwinąłem w rulony przy pomocy maty bambusowej. Ważne, by użyć do tego sporo siły, aby sushi nie rozpadało się. 

Sezam można wykorzystać jako składnik lub ozdobę - ja użyłem go jako dekoracji. Sos sojowy wlałem do miseczki - służy on do namaczania gotowego produktu, dodaje charakterystycznego smaku. Wasabi z kolei służy do zmiany smaku, jeśli je się różne rodzaje sushi (nie polecam osobom nielubiącym ostrych smaków). 

Efekt końcowy można zobaczyć na zdjęciu. Zachęcam i Was do eksperymentowania w kuchni!

/Szymon/


 

Komentarze

Popularne posty